۱۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸

یک مقام مسئول وعده داد:

پایان صف‌های طولانی دریافت سبد کالا از روز شنبه/ روند توزیع سبد کالا بهبود یابد

پایان صف‌های طولانی دریافت سبد کالا از روز شنبه/ روند توزیع سبد کالا بهبود یابد

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اعلام کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان، به نظر می‌رسد از روز شنبه روند توزیع سبد کالا بهبود یابد به طوری که دیگر شاهد صف‌های طولانی نخواهیم بود و اگر تمامی برنامه‌ها به نحوی مطلوب پیگیری شود دیگر شاهد صف برای تحویل کالاها نیستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن فیروزآبادی با تشریح روند توزیع سبد کالا گفت: به دنبال دستور ریاست جمهوری در خصوص ساماندهی توزیع سبد کالا، دومین جلسه رسیدگی به روند توزیع با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه و تمامی تعاونی‌های بزرگ که در کار توزیع فعال هستند و حدود 80 درصد توزیع در بازار را بر عهده دارند برگزار شد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این نشست مشکلات موجود که بخشی به پوزهای بانکی مربوط می‌شود مطرح و قرار شد با قول‌های مساعد دست‌‌ اندرکاران وزارت ارتباطات بتوانیم تعداد نقاط توزیع را از 2 هزار و 900 نقطه در کشور به 4 هزار نقطه برسانیم. 

وی افزود: آمارها حاکی از آن است که تاکنون 11 میلیون و 100 هزار سبد کالا بین تعاونی‌ها و یک میلیون و 400 هزار سبد کالا نیز در میان مردم توزیع شده است. فیروزآبادی تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان، به نظر می‌رسد از روز شنبه روند توزیع سبد کالا بهبود یابد به طوری که دیگر شاهد صف‌های طولانی نخواهیم بود و اگر تمامی برنامه‌ها به نحوی مطلوب پیگیری شود دیگر شاهد صف برای تحویل کالاها نیستیم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه در خصوص علت تشکیل صف‌های طولانی گفت: تعیین نقاط توزیع کالاها به دلیل دیر آماده شدن نرم افزار بانک ها موجب برآورد 7 هزار نقطه‌ای برای توزیع کالاها شد، در حالی که تعداد کمتری به توزیع پرداختند که این خود علت عمده بروز مشکل در این زمینه بود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه به استقرار واحدهای سیار در شهرک‌های اطراف تهران اشاره کرد و گفت: با استقرار این واحدهای سیار که به کمک واحدهای ثابت خواهند آمد روند توزیع مطلوب‌تر صورت می‌گیرد.

وی درباره اعلام نشدن سبد کالایی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: سبد کالایی این افراد هنوز اعلام نشده و امیدواریم در آینده نزدیک با سهولت بهتر اعلام شود. به محض اینکه روند توزیع کالاها به حالت پایدار برسد و دیگر شاهد صف‌های طولانی برای دریافت کالاها نباشیم، فاز دوم طرح در اسرع وقت شروع خواهد شد که متعاقبا اعلام می شود.

فیروزآبادی تصریح کرد: نزدیک به 3.5 میلیون سبد کالا در اختیار تعاونی امکان برای واگذاری به کارگران قرار گرفته است و فاز دوم اجرای طرح توزیع سبد کالا نیز به محض اعلام سبد کالایی کارگران و بازنشستگان بدون هیچ مشکلی و با سهولت بهتری از مرحله اول اجرا می‌شود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه محدودیت‌های زمانی در تحویل سبد کالا برداشته شده است گفت: افراد در هر زمانی می‌توانند سبد کالایی که به آنها تعلق گرفته را دریافت کنند و در این خصوص هیچ محدودیت زمانی وجود نخواهد داشت.

کد خبر 2230960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha